Nursing
Pielęgniarstwo to więcej niż zawód. Misja służenia chorym i cierpiącym, to więcej niż powołanie.
Współczesne pielęgniarstwo to aktywne uczestniczenie w procesie dochodzenia do zdrowia, poprawy kondycji i dobrostanu człowieka zarówno zdrowego jak i chorego, nauczanie o prawidłowej pielęgnacji człowieka od urodzenia do śmierci.
Studia na kierunku Pielęgniarstwo przygotowują absolwentów do samodzielnej pracy z pacjentem w zakresie pielęgnacji osób zdrowych, chorych i obłożnie chorych, profesjonalnego asystowania w diagnozowaniu i leczeniu, wdrażania i doradztwa profilaktyki zdrowotnej.
Studiowanie pielęgniarstwa to także rozwijanie w sobie tak pozytywnych cech jak cierpliwość, empatia, wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka.
Studia pielęgniarskie w Warszawskiej Uczelni Medycznej to nie tylko teoria w sali wykładowej. To także gwarancja odbycia praktyk w renomowanych w szpitalach, szpitalach klinicznych i placówkach podstawowej opieki zdrowotnej.
»
»
Bachelor
Kształcenie na pielęgniarskich studiach licencjackich w WUMed ma na celu wyrobienie u studentów wrażliwości na drugiego człowieka i wykształcenie doskonałej kadry medycznej, dysponującej przede wszystkim umiejętnościami praktycznymi.
Studia licencjackie na kierunku Pielęgniarstwo przystosowane są dla osób pracujących, większość zajęć prowadzona jest w systemie weekendowym.
Studia magisterskie na kierunku Pielęgniarstwo odbywają się w również w systemie weekendowym.
Studia licencjackie trwają 6 semestrów, a zajęcia odbywają się w systemie weekendowym (sobota, niedziela). Oprócz wiedzy teoretycznej z zakresu nauk społecznych i medycznych zdobywanej pod okiem doświadczonych i uznanych wykładowców, studenci nabywają umiejętności praktycznych w doskonale wyposażonych pracowniach pielęgniarstwa oraz podczas praktyk zawodowych w placówkach medycznych Warszawy i okolic.
Cieszący się coraz większym uznaniem społecznym zawód pielęgniarki i pielęgniarza umożliwia zatrudnienie w renomowanych ośrodkach w kraju i za granicą, co zapewni absolwentom atrakcyjną i satysfakcjonującą pracę.
ABSOLWENT STUDIÓW LICENCJACKICH NA KIERUNKU PIELĘGNIARSTWO
Studia
pierwszego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo są skierowane do osób, które chcą uzyskać:
- tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa,
- kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza,
- dyplom uznany automatycznie w całej Unii Europejskiej.
- możliwość skorzystania z szerokiej oferty zatrudnienia,
- możliwość kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia,
- możliwość rozwoju kwalifikacji zawodowych w ramach specjalizacji i kursów podyplomowych.
Absolwent kierunku Pielęgniarstwo jest uprawniony do samodzielnego wykonywania określonych świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, kontynuuje kształcenie w formie kursów specjalistycznych, kwalifikacyjnych, a także specjalizacji.
Rynek pracy oferuje absolwentom kierunku Pielęgniarstwo różnorodne miejsca pracy. Miejscem pracy absolwenta kierunku Pielęgniarstwo mogą być:
- wszystkie gabinety zabiegowe i niezabiegowe,
- oddziały szpitalne w tym również pediatryczne,
- poradnie podstawowej opieki zdrowotnej,
- poradnie specjalistyczne,
- zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze,
- opieka długoterminowa domowa,
- zakłady opiekuńczo-lecznicze,
- hospicja stacjonarne i domowe,
- sanatoria,
- zakłady usprawniania leczniczego,
- podmioty więziennej, wojskowej i policyjnej służby zdrowia,
- żłobki,
- domy pomocy społecznej,
- inne instytucje związane z szeroko pojętą troską o człowieka.
Nursing baccalaureate / Pielęgniastwo licencjat |
№ |
Name |
ECTS |
1 |
Anatomy |
2,75 |
2 |
Physiology |
2,75 |
3 |
Biochemistry and biophysics |
1,75 |
4 |
Public Health |
1,75 |
5 |
Psychology |
0,75 |
6 |
Sociology |
1,5 |
7 |
Basics of law/legal system |
0,75 |
8 |
English as foreign language |
0,5 |
9 |
Primary health care |
0,75 |
10 |
Health promotion |
1 |
11 |
Basics of nursing |
4 |
12 |
Ethics of the nursing profession |
0,75 |
14 |
Occupational health and safety training |
|
15 |
Physical education |
|
16 |
Anatomy |
2 |
17 |
Physiology |
1,75 |
18 |
Genetics |
0,75 |
19 |
Microbiology and parasitology |
0,75 |
18 |
Pathology |
0,5 |
20 |
Public health |
2,75 |
21 |
Psychology |
1,75 |
22 |
Pedagogy |
1,5 |
23 |
English as foreign language |
0,5 |
24 |
Primary health care |
1 |
25 |
Practical classes: Primary health care |
3 |
26 |
Professional practice: Primary health care |
4 |
28 |
Practical classes: Health promotion |
1 |
29 |
Basics of nursing |
9 |
30 |
Practical classes: Basics of nursing |
3 |
31 |
Professional practice: Fundamentals of nursing |
4 |
32 |
Ethics of the Nursing Profession |
1,5 |
33 |
Physical examination |
2 |
34 |
Physical education |
|
35 |
Pathology |
0,75 |
36 |
Radiology |
0,75 |
37 |
Pharmacology |
2,5 |
38 |
English as foreign language |
0,5 |
39 |
Practical classes: Primary health care |
2 |
40 |
Professional practices: Primary health care |
2 |
41 |
Physical examination |
1 |
42 |
Dietetics |
0,75 |
43 |
Obstetrics, gynecology and obstetrics-gynecological nursing |
2,5 |
44 |
Practical classes: Obstetrics, gynecology and obstetrics and gynecological nursing |
3 |
45 |
Professional practice: Obstetrics, gynecology and obstetrics-gynecological nursing |
2 |
46 |
Internal diseases and internal medicine nursing |
5 |
47 |
Practical classes: Internal diseases and internal medicine nursing |
4 |
48 |
Scientific research in nursing |
1,75 |
49 |
English as foreign language |
1,5 |
50 |
Professional practice: Internal diseases and internal medicine nursing |
6 |
51 |
Pediatrics and pediatric nursing |
3,25 |
52 |
Practical classes: Pediatrics and pediatric nursing |
3 |
53 |
Surgery and surgical nursing |
5,25 |
54 |
Practical classes: Surgery and surgical nursing |
4 |
55 |
Professional practice: Surgery and surgical nursing |
6 |
56 |
Information system in health care |
1 |
57 |
Basics of emergency medical services |
0,25 |
58 |
Practical classes: Pediatrics and pediatric nursing |
3 |
59 |
Professional practice: Pediatrics and pediatric nursing |
6 |
60 |
Long-term care nursing |
1 |
61 |
Neurology and neurological nursing |
1.5 |
62 |
Practical classes: Neurology and neurological nursing |
3 |
63 |
Professional practice: Neurology and neurological nursing |
3 |
64 |
Psychiatry and psychiatric nursing |
1,5 |
65 |
Practical classes: Psychiatry and psychiatric nursing |
3 |
66 |
Anesthesiology and nursing in life-threatening situations |
2,5 |
67 |
Diploma seminar |
1 |
68 |
Long-term care nursing |
2 |
69 |
Practical classes: Long-term care nursing |
2 |
70 |
Professional practice: Long-term care nursing |
2 |
71 |
Professional practice: Psychiatry and psychiatric nursing |
3 |
72 |
Practical classes: Anesthesiology and nursing in life-threatening situations |
3 |
73 |
Professional practice: Anesthesiology and nursing in life-threatening situations |
3 |
74 |
Palliative care |
1,75 |
75 |
Practical classes: Palliative care |
2 |
76 |
Professional practice: Palliative care |
2 |
77 |
Geriatrics and geriatric nursing |
1,5 |
78 |
Practical classes: Geriatrics and geriatric nursing |
3 |
79 |
Professional practice: Geriatrics and geriatric nursing |
3 |
80 |
Basics of rehabilitation |
1 |
81 |
Diploma seminar |
1 |
»
»
Masters
Studia magisterskie na kierunku Pielęgniarstwo, w Warszawskiej Uczelni Medycznej są kontynuacją nauczania podczas studiów I stopnia.
Wysoce wykwalifikowana kadra wykładowców i praktyków zawodów medycznych zapewni dopełnienie wiedzy i praktyki sprawowania profesjonalnej opieki nad pacjentem.
W programie kształcenia studiów II stopnia znajdą się więc przedmioty medyczne, jak również te z zakresu nauk społecznych: socjologia, psychologia, filozofia i etyka.
Jedną z kluczowych aktywności pielęgniarek i pielęgniarzy jest profilaktyka zdrowia. Dlatego też w programie kształcenia położono nacisk na zajęcia z szeroko rozumianej promocji zdrowia.
Studia prowadzone są w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
ABSOLWENT STUDIÓW MAGISTERSKICH NA KIERUNKU PIELĘGNIARSTWO
- legitymizuje się wiedzą teoretyczną oraz umiejętnościami praktycznymi, umożliwiającymi wykonanie najtrudniejszych zadań pielęgniarskich,
- potrafi organizować i prowadzić działalność profilaktyczną w zakresie ochrony zdrowia,
- umie organizować i prowadzić działalności w zakresie promocji zdrowia
- wie jak organizować i zarządzać jednostkami ochrony zdrowia,
- jest kompetentny aby prowadzić i nadzorować praktykę edukacyjną i leczniczą pracowników służby zdrowia w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz innych placówkach ochrony zdrowia,
- jest wyposażony w umiejętność diagnozy podstawowych problemów zdrowotnych,
- zna rodzaje systemów opieki zdrowotnej, podstawy nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych.
Studia magisterskie na kierunku pielęgniarstwo przygotują do samodzielnego pełnienia zadań pielęgniarskich, w tym świadczenia opieki zdrowotnej oraz zarządzania nią.
Podczas dwóch lat studiów, licencjat pogłębi umiejętności:
- oceny stanu zdrowia człowieka,
- zdiagnozowania czynników szkodliwych, wymogów zdrowotnych pacjentów w podstawowej i specjalistycznej opiece zdrowotnej,
- zorganizowania i nadzoru opieki pielęgniarskiej,
- przeprowadzenia świadczeń profilaktycznych, diagnostycznych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych
- rozpoznania wydolności człowieka zdrowego i chorego,
- oceny i nauczania w zakresie samoopieki,
- prowadzenia dokumentacji pielęgniarskiej i umiejętności wykorzystywania informacji do oceny świadczonej opieki,
- przestrzegania praw: etyki zawodowej, norm kulturowych, praw człowieka.
Absolwent studiów magisterskich jest przygotowany do prowadzenia działań promocji i edukacji zdrowia takich jak: poradnictwo, popularyzowanie zdrowego stylu życia, promocja zdrowia w placówkach oświatowych, przygotowanie pacjenta do życia z chorobą i niepełnosprawnością.
Nursing master / Pielęgniarstwo magisterskie |
№ |
Name |
ECTS |
1 |
Health psychology |
2,75 |
2 |
Management in nursing |
2 |
3 |
Medical teaching |
3,75 |
4 |
English as foreign language |
1 |
5 |
Epidemiological nursing |
2,75 |
6 |
Health promotion and preventive services |
1,75 |
7 |
Therapeutic care and education in chronic diseases, including:
- Renal replacement therapy
- Diabetes
- Chronic wounds and fistulas
- Nutritional treatment
- Mental health disorders |
2
2
2,75
1
1,5 |
8 |
Medical statistics |
1,75 |
9 |
Law in nursing practice |
2 |
10 |
Management in nursing |
2,75 |
11 |
English as foreign language |
1 |
12 |
Pharmacology and prescription of medicinal products |
2,75 |
13 |
Epidemiological nursing |
2,75 |
14 |
Endoscopy |
5,5 |
15 |
Therapeutic care and education for chronic diseases, including:
- Circulatory failure and arrhythmias
- Hypertension
- Respiratory failure
- Cancer disease
- Distress and pain
- Continuous oxygen therapy and mechanical ventilation
- Nervous system disorders |
1
0,5
1,5
2
1
1
1 |
16 |
Scientific research in nursing |
2,5 |
17 |
Subjects to choose from:
- Modern diagnostic techniques
- Telemedicine and e-health
- Biomedical foundations of the development of children and adolescents |
0,75
1,75
2 |
18 |
Professional practice: Nursing management |
1 |
|
Professional practice: Therapeutic education in selected chronic diseases |
2 |
19 |
Professional practice: Oncological care |
2 |
20 |
Professional practice: Long-term mechanical ventilation in stationary and home care (intensive care unit, pulmonary disease unit and home oxygen treatment clinic) |
2 |
21 |
Professional practice: Endoscopic laboratory |
2 |
22 |
Professional practice: primary health care (primary care nurse's office and primary care physician's office |
1 |
23 |
English as foreign language |
2 |
24 |
Nursing counseling |
2,8 |
25 |
Evidence-based nursing practice |
2,8 |
26 |
Diploma seminar: Community care
Psychological determinants in health and disease
Cultural determinants of care
Community care
Organization and management in nursing
Health promotion and disease prevention |
6
6
|
27 |
Subject to choose from:
- Transplantology and nursing care for patients after organ transplantation
- European nursing
- Quality management in medical entities |
1,8
0,8
0,5 |
28 |
Multicultural nursing |
2,75 |
29 |
Coordinated health care |
2,5 |
30 |
Therapeutic care and education in chronic diseases, including:
- Continuous oxygen therapy and mechanical ventilation |
0,75 |
31 |
Scientific information |
2,5 |
32 |
Nursing in an international perspective |
3,25 |
33 |
Diploma seminar:
- Community care
- Psychological determinants in health and disease
- Cultural determinants of care
- Community care
- Organization and management in nursing
- Health promotion and disease prevention |
6
|
34 |
Subjects to choose from:
- Adverse event(Healthcare Safety)
- Clinical immunology
- Patient care after radiotherapy and chemotherapy
- Biostatistics |
1,75
0,75
1,75
0,75 |