Szkolenie dla samorządowców
Cele
- Zapoznanie uczestników z przepisami prawnymi funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce
- Nauczenie w praktyce reguł legislacji związanych z przygotowywaniem aktów prawa miejscowego i innych aktów normatywnych
- Nauczenie realizowania zadań o charakterze wykonawczym i kontrolnym przez organy samorządu terytorialnego.
Kompetencje
- Znajomość rodzajów dokumentów i aktów prawnych regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego, w szczególności związanych z wykonywaniem funkcji radnego, organu lub członka organu wykonawczego, a także pracowników urzędów administracji samorządowej.
- Znajomość reguł obsługi kancelaryjnej w administracji samorządowej.
- Znajomość procedury stanowienia aktów normatywnych i zasad techniki prawodawczej.
- Znajomość zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu prawa i administracji, niezbędną do określenia skutecznej współpracy samorządu terytorialnego z sektorem prywatnym.
- Umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce działalności samorządowej, a w szczególności do rozstrzygania dylematów, które pojawiają się w pracy zawodowej w administracji samorządowej.
- Umiejętność posługiwania się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami oraz regułami prawnymi w ramach sfery funkcjonowania samorządu terytorialnego.
- Umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej do konkretnych procesów związanych z pracą w strukturze samorządu terytorialnego, w szczególności dotyczących procedur finansowych, postępowania administracyjnego i egzekucyjnego.
- Umiejętność przygotowania: budżetu, aktów prawa miejscowego, aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym.
- Umiejętność poprawnej identyfikacji i rozstrzygania problemów związanych z pełnieniem różnych funkcji w administracji samorządowej.
Adresaci
- Kandydaci na radnych samorządu terytorialnego
- Radni samorządu terytorialnego
- Pracownicy samorządu terytorialnego
Czas trwania
40 godzin (dwa zjazdy sobotnio-niedzielne po 10 godz. wykładowych w każdym dniu). Jedna godzina wykładowa trwa 45 minut.
Wykładowcy
Wykładowcami są autorytety naukowe w zakresie przepisów prawa samorządu terytorialnego oraz praktycy w tej dziedzinie.
Termin
O terminie najbliższego kursu uczestnicy zostaną powiadomieni z wyprzedzeniem co najmniej 2-tygodniowym, z chwilą zebrania co najmniej 20 uczestników. Nabór na kurs trwa cały rok.
Opłata
1500 zł/osoba
Zakwaterowanie i wyżywienie
Dla osób spoza Warszawy istniej możliwość zakwaterowania i/lub wyżywienia na terenie campusu za dodatkową odpłatnością, po wcześniejszym zgłoszeniu.
Problematyka wykładów
- Zasady prawa wyborczego do organów jednostek samorządu terytorialnego.
- Zadania i kompetencje organów jednostek samorządu terytorialnego.
- Formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego.
- Status radnego oraz organów i członków organów jednostek samorządu terytorialnego.
- Pracownicy samorządowi.
- Działalność legislacyjna w administracji samorządowej.
- Kodeks postępowania administracyjnego w działalności organów jednostek samorządu terytorialnego.
- Nadzór i kontrola nad organami jednostek samorządu terytorialnego.
- Odpowiedzialność pracowników, organów i członków organów jednostek samorządu terytorialnego.
- Przepisy antykorupcyjne w administracji samorządowej.
- Gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego.
Informacje i zgłoszenia
Informacji udziela oraz zgłoszenia przyjmuje:
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów
pok. Ap-110 (bud. A; I piętro)
22 559 2239
Bobrowiecka 9, Warszawa
podyplomowe@wumed.edu.pl