Rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków EFS w perspektywie finansowej na lata 2014-2020 (przekroczenie terminów, monitoring, przekroczenie ustalonego budżetu, kwalifikowalność / niekwalifikowalność wydatków)
Cel
zapoznanie uczestników z zasadami rozliczania projektów UE;
przedstawienie zasad konstruowania i rozliczania budzetu;
przedstawienie aktualnego stanu prawnego dot. wytycznych kwalifikowalności wydatków;
przygotowanie do sporządzania wniosków o płatność i monitorowania sytuacji finansowej projektu.
Kompetencje
uczestnik pozyska wiedzę z zakresu rozliczania projektów EFS, w tym dokumentowania kosztów;
uczestnik posiądzie wiedzę z zakresu kwalifikowalności uczestników projektu, w tym innych form angażowania personelu, poprawnego dokumentowania personelu;
posiądzie praktyczne umiejętności związane z sporządzaniem, weryfikacją wniosku o płatność, czynnościami dot. wypłat i rozliczania transz.
Adresaci
osoby dokonujące rozliczeń projektów unijnych;
pracownicy jednostek realizujących projekt;
pozostali pracownicy mający do czynienia z projektami unijnymi.
Dokonywanie zmian w budżecie projektu, zmiany wymagające aneksu do umowy, zmiany nie wymagające aneksu do umowy.
Rozliczanie i dokumentowanie kosztów bezpośrednich.
Cross-financing i zakup/amortyzacja środków trwałych w projektach EFS.
Kwalifikowalność uczestników projektów, w tym baza uczestników projektu EFS.
Baza personelu, w tym angażowanie/zatrudnianie personelu merytorycznego projektu (stosunek pracy, umowy cywilnoprawne, w tym możliwość zaangażowania w ramach umowy zlecenie i umowy o dzieło - wraz z różnicami powyższych form zaangażowania, umowy o pracę (całość etatu, część etatu, oddelegowanie), osoby samozatrudnione.
Dodatki lub wynagrodzenia wypłacane przez stronę trzecią w projektach finansowanych ze środków EFS.
Reguła proporcjonalności.
Inne formy angażowania personelu projektu.
Poprawne dokumentowanie zaangażowania/zatrudnienia personelu w kontekście obowiązujących wytycznych i przepisów krajowych: ewidencja czasu pracy, protokoły, oświadczenia dot. zaangażowania w inne projekty itp.
Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe, praktyczne aspekty rozliczania projektów ryczałtowych w kontekście różnic w obowiązkach informacyjnych w porównaniu z projektami rozliczanymi standardowo.
Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych,
Sporządzanie Wniosku o płatność na podstawie zadań rozliczeniowych.
Weryfikacja wniosku.
Formularz wniosku o płatność.
Kontrola dokumentacji źródłowej.
Ocena kwalifikowalności wydatków.
Harmonogram płatności.
Zasady wypłaty transz.
Różnice w rozliczaniu projektów w zależności od beneficjentów.
Przekroczenie terminów.
Monitoring.
Przekroczenie ustalonego budżetu.
Niekwalifikowalność wydatków.
Wykładowca
UNIDO ONZ – ekspert;
szkolnictwo wyższe – nauczyciel akademicki;
trener (m.in. szkolenia prowadzone na rzecz Ministerstwa Edukacji Narodowej, Urzędów Marszałkowskich i Wojewódzkich Urzędów Pracy, szkolenia zespołów realizujących projekty w przedsiębiorstwach na etapie przygotowania do ich kontroli)
ekspert ds. oceny wniosków: m.in. Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, PARP, NCBiR (w programach PO IR, PO WER, PO PW)
Warunki uczestnictwa
Wysłanie zgłoszenia
Otrzymają Państwo potwierdzenie wpisania na listę wstępną szkolenia wraz z podaniem danych do przelewu.
Dokonanie przelewu na konto oznacza wpisanie na listę uczestników szkolenia. Wpłaty są przyjmowane w przedziale czasowym do 7 dni przed terminem szkolenia. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymają Państwo potwierdzenie wpisania na listę szkoleniową.
Maksymalna liczba uczestników to 25 osób. Minimalna liczba uczestników to 10 osób.
O uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem realizacji szkolenia jest zebranie minimalnej liczby uczestników. Informacje o potwierdzeniu lub odwołaniu danego szkolenia wysyłane są drogą mailową na 5 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
W razie odwołania szkolenia lub wpływu wpłaty za szkolenie po zamknięciu listy nastąpi zwrot wpłaconej kwoty w terminie 7 dni.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia z winy uczestnika (na mniej niż 7 dni przed planowanym terminem) jest on zobowiązany do wpłacenia 50% ustalonej ceny za szkolenie.
Jeżeli uczestnicy szkolenia są pracownikami jednej firmy, za drugą i kolejną osobę przysługuje rabat w wysokości 10% ceny szkolenia (nie dotyczy noclegów).
Miejsce szkolenia: PWSBIA, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa.
dwa dni szkolenia, dwie przerwy kawowe, po każdym dniu szkolenia lunch, materiały szkoleniowe;
w cenę kursu wliczone są 3-miesięczne konsultacje z ekspertem drogą e-mail.
Formularz zgłoszenia na kurs / szkolenie
Rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków EFS w perspektywie finansowej na lata 2014-2020 (przekroczenie terminów, monitoring, przekroczenie ustalonego budżetu, kwalifikowalność / niekwalifikowalność wydatków)
INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na stronie wumed.edu.pl, oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na Państwa urządzeniach. Pliki cookies możecie Państwo sprawdzić za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptujecie Państwo stosowanie plików cookies. Więcej informacji w zakładce OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.